Пн, 25.11.24, 23:25
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог статейРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Підручники та посібники [0]
Уроки [54]
Презентації [0]
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Візити на сайт
Головна » Статті » 9 клас » Уроки

УРОК 50. АУТСОРСІНГ.

УРОК 50. АУТСОРСІНГ.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ "АУТСОРСІНГ"

АУТСОРСИНГ. Будь-який бізнес включає чимало ланок — як тих, що безпосередньо пов’язані з його спеціалізацією, так і не зв’язаних з нею. Водночас низка операцій є обов’язковою для підприємницької діяльності: ведення бухгалтерії, транспортування товару, використання програмного забезпечення тощо. Для їх виконання підприємець може вводити у штат своїх працівників відповідних спеціалістів, однак це йому невигідно (особливо якщо його фірма невелика, а такі роботи тимчасові). Та й великі компанії не завжди зацікавлені утримувати цілі відділи працівників, що займаються непрофільною роботою. Діяльність гігантських ТНК настільки ускладнилася, що їм стало непросто контролювати з центрального офісу процеси, що належать до основної діяльності компаній. Розв’язати ці проблеми допомагає аутсорсинг.

Подорож у слово

Аутсорсинг у перекладі з англ. означає використання чужого ресурсу.

Аутсорсинг — це передача однією компанією на підставі договору певних бізнес-процесів або непрофільних функцій на обслуговування іншій компанії, яка спеціалізується у відповідній галузі. Така зовнішня компанія має назву аутсорсер. На відміну від послуг і підтримки, що мають разовий, епізодичний або випадковий характер, аутсорсинг забезпечує професійну підтримку безперебійної роботи окремих систем та інфраструктури на основі тривалого контракту (не менше 1 року).

Основний принцип аутсорсингу: «Залишаю за своєю фірмою тільки те, що можу зробити краще від інших. Зовнішнім компаніям віддаю те, що вони можуть зробити краще від мене». Найчастіше на аутсорсинг віддають: ведення бухгалтерського обліку, прибирання приміщень і прилеглих територій, організацію харчування працівників, навчання молодих співробітників, послуги переказів, обслуговування та ремонт обладнання, автотранспортні, охоронні послуги, ІТ-послуги та інші. Передати на аутсорсинг можна будь-який вид діяльності, який здійснюється в межах компанії. Аутсорсинг можливий не лише у сфері послуг, а й у матеріальну виробництві. Прикладом є виробництво високотехнологічної продукції: окрема американська компанія розробляє виріб (телефон, чіп, процесор, планшет тощо), а виготовляють його в Китаї на заводі, де випускають різні вироби для десятків інших фірм за договором. Це вигідно, тому що організація цією компанією свого виробництва і використання своєї робочої сили взагалі може бути збитковою.

ПЕРЕВАГИ АУТСОРСИНГУ. Аутсорсинг має низку переваг:

1) забезпечення безперебійності роботи бізнесу: бізнес-процес передається на аутсорсинг не конкретній людині, а компанії, яка несе відповідальність за дотримання договірних зобов’язань перед клієнтом;

2) можливість повної концентрації на основному виді діяльності компанії;

3) мінімізація власних ризиків у результаті виконання завдань професіоналами;

4) зменшення витрат компанії;

5) використання спеціалізованого професійного обладнання та технологій фірми-аутсорсера;

6) моментальний доступ до кваліфікованих кадрів фірми-аутсорсера;

7) швидкі терміни виконання: фірма-замовник отримує швидкий результат роботи, не втручаючись у її перебіг.

Удаючись до аутсорсингу, компанія йде на обдуманий крок, оскільки це значно спростить її діяльність. Проте, звичайно, передача певних функцій на аутсорсинг передбачає і наявність деяких ризиків.

АУТСОРСИНГ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СВІТІ. Як вам уже відомо, одним з основних напрямів розвитку сучасного світу є інформатизація. Застосування інформаційних технологій (ІТ) спрямоване на отримання, обробку, зберігання і передачу інформації, обсяг якої постійно зростає. Сфера інформаційних технологій (ІТ-сфера) включає розробку апаратного й програмного забезпечення та надання широкого спектру послуг з їх установки, об’єднання в системи, обслуговування, а також супутніх освітніх, консультаційних і телекомунікаційних послуг. На світовому ринку ІТ-послуг явним лідером є Північноамериканський регіон (США, Канада), який суттєво випереджає Азійсько-Тихоокеанський та Європейський регіони.

                                    

географічний розподіл світового ринку IT-послуг (2015 р.)

Найбільш перспективним напрямом у наданні ІТ-послуг став аутсорсинг інформаційних технологій (ІТ-аутсорсинг). На нього припадає понад 2/3 усіх контрактів, що укладаються на світовому ринку аутсорсингу взагалі. До ІТ-аутсорсингу вдається дедалі більше компаній, оскільки в їхній діяльності сфера застосування інформаційних технологій постійно розширюється. Клієнтами ІТ-аутсорсерів у всьому світі є транснаціональні промислові корпорації, великі банки, державні установи, малий і середній бізнес. Основними сферами глобального ІТ-аутсорсингу є фінансові послуги (майже четвертина контрактів), енергетика та різні галузі матеріального виробництва.

                                   

структура світового IT-аутсорсингу за видами діяльності (2014 р.)

Найбільшими у світі постачальниками послуг ІТ-аутсорсингу є компанії, зареєстровані у США (IBM, Dell, Cognizant, CSC та ін.), Канаді (CGI), Ірландії (Accenture), Франції (Capgemini) та ін. Водночас майже в кожній четвертій найбільшій угоді, укладеній на світовому ринку аутсорсингових ІТ-послуг, виконавцями є спеціалісти з Індії. Ця країна тривалий час очолює рейтинг привабливості країн з ІТ-аутсорсингу; у ній працює значна частина співробітників північноамериканських, європейських аутсорсингових компаній (наприклад, дві третини із майже 220-тисячного колективу компанії Cognizant); створені свої компанії-аутсорсери, які успішно конкурують з лідерами світового ринку ІТ-послуг (Wipro, HCL, Infosys та ін.). Серед десяти найбільших центрів надання ауторсингових послуг у світі у 2016 р. було 6 індійських міст (Бангалор, Мумбай, Делі, Ченнай, Хайдарабад, Пуна). Значні позиції на світовому ринку ІТ-аутсорсингу посідають також Китай і країни Південно-Східної Азії. Різко зростають обсяги діяльності ІТ-аутсорсерів у країнах Центральної та Східної Європи, Латинської Америки.

                                     

рейтинг країн за індексом аутсорсингової привабливості

РОЗВИТОК ІТ-АУТСОРСИНГУ В УКРАЇНІ. Протягом останніх десятиріч розширюється ринок IT-аутсорсингу в Україні. Якщо у 2003 р. обсяг ринку становив 110 млн дол. США, то у 2016 р. цей показник перевищив 3 млрд дол. За валютними надходженнями в загальному обсязі українського експорту ІТ-послуги посідають третє місце після аграрної та металургійної продукції. Ключові переваги розробки програмного забезпечення полягають у тому, що для збільшення обсягів виробництва не потрібні значні інвестиції в основні засоби, оскільки головний актив ІТ-галузі — людський фактор — програмісти. За даними Асоціації IT України, наша країна посідає четверте місце у світі за кількістю сертифікованих ІТ-спеціалістів (після США, Індії, Росії). Це свідчить про наявність величезного потенціалу зростання галузі. В Україні налічують понад 100 тис. «айтішників», і кожен з них генерує близько 30 тис. дол. США за рік. Низькі розцінки на послуги та велика кількість високопрофесійних працівників є головною перевагою України.

Світ у просторі й часі

Позиції Європи на ринку світового аутсорсингу

За даними рейтингу Tholons, у 2014 р. Київ посідав 55 місце у топ-сотні міст світу — постачальників аутсорсингових послуг, а Львів — 96 місце. Проте вже у наступному році дослідники виключили українські міста з рейтингу, зважаючи на політичну та економічну нестабільність у країні та високу ймовірність воєнних дій на її території. Найбільшими центрами серед міст Європи за рейтингом 2016 р. були Краків, Дублін, Прага (9, 10 і 14 місця відповідно), Будапешт, Варшава, Брно. Загалом у сотні міст рейтингу — 20 європейських.

У глобальному рейтингу країн за індексом аутсорсингової привабливості Україна у 2016 р. перебувала на 24 місці. За обсягом IT-аутсорсингу вона займає провідне місце серед країн Центральної та Східної Європи, де її основними конкурентами є Польща, Румунія, Білорусь, Угорщина та Чехія. Сьогодні в Україні працює більше тисячі ІТ-компаній, понад 100 науково-дослідних центрів і понад 2000 стартапів. Серед них багато невеликих фірм, що надають широкий спектр послуг для підприємств малого та середнього бізнесу. 13 компаній з України входять у 100 кращих постачальників послуг аутсорсингу у світі (2017 р.). Це і міжнародні компанії з великими представництвами в Україні, і місцеві ІТ-проекти: ELEKS, N-iX, SoftServe, Miratech, Sigma Software, Softengi, Program-Ace. Найбільшими замовниками для України є США (45 % у загальному обсязі замовлень), Велика Британія, Канада, Австралія.

ІТ-компанії, які займаються аутсорсингом, є в усіх регіонах України. Найбільше великих компаній — у Києві, Харкові, Львові, Дніпрі та Одесі, менше — у Вінниці, Івано-Франківську, Черкасах, Запоріжжі.

Поширеними в Україні є послуги фрілансу. Це робота працівників поза компанією без укладання з ними довгострокових договорів. Україна — серед лідерів у Європі за розробкою програмного забезпечення на засадах фрілансу.

Подорож у слово

Фрілансер (з англ. — вільний митець) — вільнонайманець, який сам шукає собі проекти, може одночасно працювати на кілька фірм.

У глобальному рейтингу країн за аутсорсинговою привабливістю Україна у 2016 р. піднялася на 17 позицій порівняно з 2014 р., водночас залишаючись нижче від низки країн Центральної і Східної Європи. Які, на вашу думку, чинники сприяють розвитку вітчизняної ІТ-сфери, а які перешкоджають йому?

 

Категорія: Уроки | Додав: pon (09.08.20)
Переглядів: 425 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук
Рекомендуємо
Вся географія для науковця, студента і школяра
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • сайт класного керівника Пономаренко Валерія Борисовича
  • сайт Прилуцького міського методичного центру
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Погода
    Прилуки 
    Події
    Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
    Copyright MyCorp © 2024
    uCoz